Vanzarile cu pret redus sunt reglementate de OG nr. 99 / 2000 și HG nr.333/2003, cu modificarile si completarile ulterioare.
Conform acestor acte normative prin vanzari cu pret redus se intelege:
Vanzari organizate in anumite perioade ale anului:
Vanzari de soldare:
- se refera doar la produse nealimentare, sezoniere: confectii, imbracaminte, marochinarie, incaltaminte, articole sportive, aparate climatizare și incalzire,
- se pot realiza cu pret egal sau mai mic decat costul de achizitie - comerciantii au obligatia sa notifice la primaria in a carei raza teritoriala își desfasoară activitatea perioada în care efectuează vânzările de soldare cu cel putin 15 zile înainte de începerea operațiunilor. - produsele propuse pentru soldare trebuie sa fie achitate furnizorului de către comerciant cu cel putin 30 de zile inaintea datei de debut a perioadei de vânzări de soldare, - stocul de produse propus pentru soldare trebuie sa fie constituit cu cel putin 15 zile inainte de data de debut a vanzarii de soldare, si nu va fi reinnoit după constituire sau in cursul vânzărilor de soldare.
- se realizeaza numai in cursul a doua perioade din an: 15 ianuarie - 15 aprilie pentru produsele de toamna - iarna și 01 august - 31 octombrie pentru produsele de primavara – vara,
Vanzari organizate in orice perioada a anului, dintre care amintim:
Vanzari de lichidare: - se utilizeaza doar in anumite situatii: cand se lichideaza firma, când își schimbă obiectul de activitate, când are loc întreruperea sau suspendarea de activitate. - se pot realiza cu pret egal sau mai mic decat costul de achizitie; - sunt supuse notificarii la Primarie pe baza unui inventar detaliat al marfurilor care se lichideaza.
Vanzari promotionale: - se refera la produsele disponibile sau reaprovizionabile, - nu sunt supuse notificarii la Primarie; - produsele nu se vand in pierdere, deci pretul de vanzare redus trebuie să fie mai mare decat costul de achizitie.
Vânzări accelerate ale produselor susceptibile de o deteriorare rapida: - se refera in special la produsele alimentare; - nu sunt supuse notificarii la Primarie; - se pot realiza cu preț egal sau mai mic decat costul de achizitie.
Orice anunt de reducere de pret exprimata in valoare absoluta sau in procent trebuie efectuat vizibil, lizibil si fara echivoc pentru fiecare produs sau grupa de produse identice: - fie prin mentionarea noului pret langa pretul anterior, barat; - fie prin mentiunile "pret nou", "pret vechi" langa sumele corespunzatoare; - fie prin mentionarea procentului de reducere si a prețului nou care apare langă pretul anterior, barat.