top of page
  • de Mihaela Arsene

Certificatul pentru Situație de Urgență

Certificatul pentru Situație de Urgență:

  • se poate obține doar de către persoanele juridice,

  • se eliberează doar pe perioada situației de urgență,

  • poate fi folosit pentru a solicita amânarea unor plăți pe perioada stării de urgență (chirii, utilități), pentru amânarea plății ratelor la bancă, obtinerea de credite garantate de stat sau pentru invocarea forței majore în contractele comerciale.

  • nu este necesar pentru obținerea indemnizației de șomaj tehnic,

  • se solicită prin aplicația electronică deschisă pe site-ul prevenire.gov.ro

  • poți solicita următoarele tipuri de certificate:

- TIP 1 (ALBASTRU) – care atestă întreruperea totală sau parțială a activității, ca urmare a efectelor deciziilor emise de autoritățile publice competente,(Decretul Prezidențial, Ordonanțele Militare)

- TIP 2 (GALBEN) – care atestă înregistrarea unei diminuări a încasărilor sau veniturilor în luna martie 2020 cu un procent de minim 25% față de media încasărilor sau veniturilor din perioada ianuarie – februarie 2020

  • procedura este următoarea:

  1. Îți faci cont pe platformă aici

  2. Completează cererea de aici

  3. Completezi si semnezi declaratia pe proprie răspundere, pe care o găsești aici

  4. Toate documentele încărcate în platformă vor fi în format pdf (max 12MB) semnate electronic cu certificat digital calificat.

  • urmărirea certificatelor se face accesând următoarele link-uri:

Pentru a completa cererea vei avea nevoie de următoarele informații din evidențele contabile:

  • Cifra de afaceri și numărul de salariați la 31.12.2019,

  • veniturile și încasările aferente lunilor ianuarie, februarie și martie 2020.

Partajează asta:


16 views0 comments
bottom of page